Algemene voorwaarden webshop VDA-Details

Artikel 1 Identiteit van de verkoper

  • Wij zijn: Vda-details
  • Adres: Hoekstraat 3 A 3600 Genk
  • E-mailadres: info@vda-cardetailing.be
  • Telefoonnummer:
  • Bedrijfsnummer: BE0759609176
  • Bankrekeningnummer:

Artikel 2 Toepasselijkheid en voorwaarden

  1. Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke aanbieding van ons als Webverkoper aan u als Consument (elke natuurlijke persoon die, uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden, op de markt gebrachte producten of diensten verkrijgt of gebruikt).
  2. We leveren alleen in België. Als je een afleveradres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling weigeren.
  3. Om een bestelling te plaatsen, moet je ten minste 18 jaar oud zijn. Als je nog geen 18 jaar oud bent, vragen we dat de bestelling wordt geplaatst door je ouders of wettelijke voogd. Als we merken dat een bestelling is geplaatst door een minderjarige, kunnen we deze bestelling weigeren.
  4. Het plaatsen van een bestelling op de website houdt de uitdrukkelijke aanvaarding in van onze algemene verkoopvoorwaarden die altijd beschikbaar zijn via de website.
  5. Als u online bestelt, ontvangt u een kopie van deze algemene voorwaarden in een formaat dat u kunt opslaan of afdrukken, uiterlijk op het moment dat de levering wordt bevestigd. We raden je ook aan om dit altijd te doen.
  6. Indien naast deze algemene voorwaarden aanvullende bijzondere voorwaarden van toepassing zijn, geldt het bovenstaande ook voor deze bijzondere voorwaarden. Als onze algemene voorwaarden in strijd zijn met deze bijzondere voorwaarden, dan heeft u als consument te allen tijde het recht om te vertrouwen op de meest voordelige tekst in uw voordeel.

Artikel 3 Onze offerte en uw bestelling

  1. Als een offerte een beperkte geldigheidsduur heeft of onderhevig is aan bepaalde voorwaarden, wordt dit expliciet door ons vermeld in onze offerte.
  2. We beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat we verkopen en hoe het bestelproces verloopt. De beschrijving is in ieder geval voldoende gedetailleerd om je in staat te stellen een weloverwogen oordeel te vormen. Als we afbeeldingen gebruiken, zijn deze een getrouwe weergave van de aangeboden goederen en/of diensten. Vergissen is echter menselijk en als we duidelijk een fout hebben gemaakt, zijn we niet verplicht om toch aan de levering te voldoen.
  3. Je bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we je bestelling per e-mail bevestigen en zodra we goedkeuring hebben ontvangen van de creditcardmaatschappij voor betalingstransacties met een creditcard of bankpas. Wij accepteren Credit Card, Bancontact. Als je kaartuitgever weigert om de betaling aan ons uit te voeren, kunnen we niet verantwoordelijk worden gehouden voor vertragingen in de levering of voor het niet leveren van je bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet geaccepteerd of verwerkt.
  4. Om een product te kopen, voegt u het product toe aan uw winkelmandje. Daarna voer je je contactgegevens en factuurgegevens in. Kies dan je bezorgmethode: Bpost. In de laatste stap krijg je een overzichtspagina waar je onze Algemene voorwaarden accepteert en je betaling bevestigt door op de bestelknop te drukken met het onderschrift “bestelling met betalingsverplichting”. Als je deze stappen hebt gevolgd, is je aankoop definitief.

Artikel 4 Recht op annulering

  1. Als u goederen of diensten van ons koopt, hebt u het recht om binnen 14 dagen na levering of het aangaan van de overeenkomst te besluiten dat u de goederen niet wilt houden. Je kunt je bestelling dan zonder extra kosten en zonder opgaaf van redenen terugsturen (je betaalt de kosten zelf). Binnen 14 dagen na ontvangst van je geretourneerde bestelling of je bericht waarin je aangeeft dat je de overeenkomst wilt annuleren, betalen we je het volledige aankoopbedrag terug via dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt om te betalen.
  2. De directe kosten voor het terugsturen van de goederen zijn daarom voor uw rekening. We zullen de kostprijs hiervan aangeven of een schatting maken, als deze redelijkerwijs niet van tevoren kan worden berekend. Als het niet mogelijk is om de goederen per post te retourneren, komen we ze bij je ophalen en hiervoor worden geen kosten in rekening gebracht.
  3. Voordat we overgaan tot terugbetaling, wachten we totdat we de goederen hebben teruggekregen of totdat je ons een bewijs hebt gestuurd dat je de goederen hebt teruggezonden, afhankelijk van wat het eerst gebeurt.
  4. Gedurende de eerste 14 dagen na levering verwachten we dat je zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Als u de goederen toch wilt retourneren zoals hierboven beschreven, mag u ze alleen uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te beoordelen of u de goederen wilt houden. Goederen die worden geretourneerd, kunnen worden aangepast; goederen die worden geretourneerd, mogen echter niet zijn gebruikt. Wanneer je goederen retourneert, moeten deze worden geretourneerd in de originele verpakking, met alle accessoires die erbij zijn geleverd en in de originele staat en verpakking, rekening houdend met onze instructies hieronder.
  5. Je kunt je bestelling per post of koerier terugsturen.
  6. Om je herroepingsrecht correct uit te oefenen, moet je ons per e-mail laten weten dat je je bestelling wilt retourneren. We sturen je per e-mail een ontvangstbevestiging van je annulering.

Artikel 5 De prijs

  1. Gedurende de periode die we in onze offerte vermelden, zullen onze prijzen niet veranderen, met uitzondering van prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. Onze prijzen zijn inclusief alle belastingen, btw, heffingen en diensten, tenzij anders vermeld. Je komt nooit voor verrassingen te staan. We kunnen besluiten om de verzendkosten bovenop de aankoopprijs in rekening te brengen. In dat geval laten we je altijd weten wanneer je de definitieve bestelling voor je aankoop plaatst.

Artikel 6 Betaling

  1. We kunnen alleen betalingen accepteren via de betaalmethoden op onze website.
  2. Om een veilige online betaling en de veiligheid van uw persoonlijke gegevens te garanderen, worden de transactiegegevens versleuteld met SSL-technologie over het internet verzonden. Je hebt geen speciale software nodig om met SSL te betalen. Je herkent een beveiligde SSL-verbinding aan het “slotje” in de onderste statusbalk van je browser.

Artikel 7 Conformiteit en garantie

  1. Wij garanderen dat onze goederen in overeenstemming zijn met uw bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die u mag hebben, rekening houdend met de specificaties van het product. We garanderen ook dat onze goederen voldoen aan alle wetten die gelden op het moment van je bestelling.
  2. Daarnaast hanteren we met betrekking tot de levering van goederen ook de wettelijke minimale garantieperiode van twee jaar als de goederen niet in overeenstemming zijn met de geplaatste bestelling. Dit betekent dat in geval van defecten of gebreken aan de goederen tot 2 jaar na levering, deze goederen gratis worden gerepareerd of vervangen. Voor zover dit mogelijk en redelijk is, heb je de keuze tussen reparatie of vervanging. Alleen in gevallen waarin reparatie of vervanging buitenproportioneel of onmogelijk zou zijn of niet binnen een redelijke termijn zou kunnen worden uitgevoerd, heb je het recht om een prijsvermindering of ontbinding van de koopovereenkomst te eisen. Als het gebrek of de tekortkoming zich binnen 6 maanden na levering manifesteert, wordt dit geacht al vóór de levering te hebben bestaan, tenzij wij het tegendeel kunnen bewijzen. Na 6 maanden moet je zelf bewijzen dat het defect al aanwezig was op het moment van levering.

Artikel 8 – Overdracht en uitvoering

  1. Alle goederen en diensten worden geleverd op het adres dat u bij uw bestelling hebt opgegeven.
  2. Als een artikel op voorraad is, wordt het afgeleverd op je afleveradres in . Als een artikel niet in de winkel op voorraad is, wordt het afgeleverd op je afleveradres in .
  3. Als we niet op tijd kunnen leveren, informeren we je altijd voor het einde van de geplande leverperiode. Als dat niet het geval is, kun je je bestelling kosteloos annuleren. In dat geval betalen we je binnen 30 dagen na beëindiging terug.
  4. Onze verzendingen gebeuren altijd op eigen risico. Je hoeft je geen zorgen te maken over goederen die zoekraken met de post. Als je goederen echter binnen 14 dagen na aankoop aan ons retourneert omdat je ze liever niet wilt houden, ben je zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten.
  5. Als de door ons geleverde goederen beschadigd zijn tijdens het transport, niet overeenkomen met de artikelen die vermeld staan op de leveringsbon of niet overeenkomen met de artikelen die je besteld hebt, moet je ons dit zo snel mogelijk en zeker binnen 3 dagen melden en moet je de artikelen binnen 14 kalenderdagen na ontvangst terugsturen. We kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor gevolgschade als gevolg van te late levering of niet-levering door de vervoerder die het bedrijf heeft aangewezen. Onze aansprakelijkheid is in dergelijke gevallen beperkt tot de waarde van de artikelen wanneer kan worden aangetoond dat de klant deze niet heeft ontvangen.

Artikel 9 Duur

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsvoorwaarden en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  2. Een overeenkomst voor bepaalde tijd heeft een maximale looptijd van twee jaar.
  3. Als in een overeenkomst voor bepaalde tijd inzake de levering van goederen is overeengekomen dat de overeenkomst op afstand stilzwijgend kan worden verlengd, zal de overeenkomst worden voortgezet als een overeenkomst voor onbepaalde tijd en zal de opzegtermijn na verlenging van de overeenkomst maximaal één maand bedragen.
  4. Indien een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het verlenen van diensten tussen de ondernemer en de consument een beding van stilzwijgende verlenging bevat, wordt dit beding op de voorzijde van het eerste blad vetgedrukt en in een apart kader geplaatst.
  5. Dit artikel vermeldt de gevolgen van stilzwijgende verlenging, daaronder begrepen het bepaalde in het volgende lid omtrent ontbinding, alsmede de uiterste datum waarop de Consument tegen stilzwijgende verlenging van de overeenkomst bezwaar kan maken en de wijze waarop de Consument dit bezwaar kenbaar kan maken. Na stilzwijgende verlenging van een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het verlenen van diensten, kan de consument de overeenkomst te allen tijde zonder schadevergoeding opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van ten hoogste twee maanden.

Artikel 10 Overmacht

  1. In geval van overmacht zijn wij niet verplicht om onze verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen we onze verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht of de overeenkomst definitief beëindigen.
  2. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze controle en beheersing die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Onder overmacht wordt onder meer verstaan: stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering door leveranciers of andere ingeschakelde derden, etc.

Artikel 11 Intellectuele eigendom

  1. Onze website, logo’s, teksten, foto’s, namen en in het algemeen al onze communicatie-uitingen zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die ofwel bij ons of bij onze leveranciers of bij andere rechthebbenden berusten.
  2. Het is verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel. U mag bijvoorbeeld geen tekeningen, foto’s, teksten, logo’s, kleurencombinaties, enz. kopiëren of reproduceren, tenzij met onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.

Artikel 12 Klachtenprocedure en geschillen

  1. Het is altijd ons doel dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Als je nog steeds klachten hebt over onze diensten, kun je contact met ons opnemen via email:info@vda-cardetailing.be. We doen er alles aan om je klacht binnen 7 dagen te behandelen.
  2. Om een geschil buitengerechtelijk te beslechten, kan een verzoek worden ingediend bij de Consumentenombudsdienst van de federale overheid voor de buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen. De consumentenombudsman zal op zijn beurt de aanvraag zelf behandelen of doorsturen naar een bevoegde instantie. U kunt de consumentenombudsman bereiken via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be//nl
  3. Bij geschillen van grensoverschrijdende aard kunt u ook een verzoek indienen bij het onlineplatform voor geschillenbeslechting van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr.
  4. Op alle overeenkomsten die wij sluiten met onze Klanten, ongeacht waar onze Klanten wonen, is uitsluitend Belgisch recht van toepassing en bij geschillen zijn alleen de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd. Indien om redenen van internationaal recht een andere wet van toepassing is voor de interpretatie van de huidige algemene voorwaarden, zal in de eerste plaats een beroep worden gedaan op de Belgische Wet betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming.